The Times’ Liverpool journalist Tony Barrett apologises for his paper’s Hillsborough coverage [Tweets]

There was plenty of outrage on Tuesday night when the first editions of the Wednesday papers started filtering out.

On Tuesday, a historic ruling was made in court as, after 27 years of fighting, families of the 96 Liverpool fans who died at the Hillsborough tradegy finally received justice.

The court judged that the Liverpool fans were the victims of “unlawful killing”.

Every major paper in Britain lead with the Hillsborough verdict on their front pages on Wednesday except for two: The Times and The Sun.

Both newspapers are owned by Australian media mogul Rupert Murdock.

The Times and The Sun were both slammed on social media as their splashes circulated, while it wasn’t only outsiders who were upset.

Tony Barrett, who is The Times’ Liverpool sports journalist, called out his own employers on Twitter.

On Wednesday morning Tony Barrett posted a second message apologising for his paper’s mistake.

For the record, a second edition of The Times did include a picture of the families outside the court on the splash, but by that point the damage was already done.